• header_1.jpg
  • header_2.jpg
  • header_3.jpg
  • header_4.jpg
  • header_5.jpg
  • header_6.jpg
  • header_7.jpg
  • header_8.jpg
  • header_9.jpg
  • header_10.jpg

Kwantitatief onderzoek

Neuzen tellen, zo wordt kwantitatief onderzoek vaak omschreven. Maar die definitie is achterhaald. Ze past in elk geval niet bij Trendbox. Usage & Attitude (U&A), concept screening, product tests, pre-testing, tracking, positionerings- en segmentatieonderzoek; natuurlijk is cijfermatig inzicht in deze tak van sport de basis. Maar waarom zou je die basis niet met kwalitatieve inzichten verrijken? Verdiepen met trendreeksen uit Life & Living? Illustreren met veelzeggende citaten van de consument? Spiegelen aan berichtgeving in de media? Onderbouwen met inzichten van SCP of CBS? Verrijken met de ervaring en inzichten van onze onderzoekers? Die manier van werken is spannend en blijkt ook zeer waardevol in het beantwoorden van de meest uiteenlopende onderzoeksvragen.

Hoe?
Online, telefonisch, schriftelijk, face-to-face of hybride. Dat is hoe we het doen. Totdat er natuurlijk nieuw en relevant gereedschap komt, zoals ooit online. Wist u dat Trendbox sinds 1995 onderzoek over en via het internet uitvoert, en dat we daarmee de eerste in Nederland waren? Bang om nieuwe paden te betreden zijn we dus niet. Hype of laatste mode is daarbij niet leidinggevend, relevantie wel. Voor driekwart van onze projecten wordt de data inmiddels online verzameld. Zo gek is dat in deze tijd niet. Door de hoge internetpenetratie is representativiteit in Nederland geen issue meer. In sommige buitenlanden nog wel - maar daar vinden we dan uiteraard een oplossing voor.

Producten
De meeste van onze projecten zijn maatwerk. Niets ten nadele van modellen, maar ze moeten wel een aantoonbare meerwaarde hebben. Zoals Life & Living en BrandneXt, waarover elders meer. Een modelmatige aanpak heeft Trendbox ook voor sponsoringonderzoek, waarin de effecten van sponsoringactiviteiten in kaart kunnen worden gebracht.

Voor onderzoek over promoties zetten we bij voorkeur in op de Activatie Barometer, een samenwerking met Activate&co. Met dit model werden al meer dan 1.250 promotionele activiteiten geëvalueerd. Pre en post. De database kent een keur aan waardevolle benchmarks. Via de Oranje Barometer en Olympische Barometer wordt er onderzoek gedaan naar activaties rondom EK's en WK's en de spelen. Meer informatie hierover op Activatie Barometer.nl.  

 

Contact

Marnixkade 109f
1015 ZL Amsterdam
T. +31 (0)20 589 83 83